frida&frankie <3

om mig:
jag heter Frida Carlund och är snart 15 år. Jag köpte Frankie den 30 oktober 2009 och då kunde han nästan ingenting. Jag köpte han för jag älskar hästar och var inte ute efter en riktig tävlingshäst utan bara en som jag kan träna på. Alla trodde att jag inte skulle kunna lära han så mycket eftersom han är så pass gammal och inte kan så mycket, men jag har inte gett upp hittills, och vi kom precis hem från ett läger som gått jättebra! Jag har även en liten sköt / medryttarponny som heter Vitlaross :))
om frankie:
heter egentligen Antiques Francam men jag kallar honom Frankie, han är en 16- årig varmblodsvalack som kom till min gård i slutet av oktober förra året. Han är ganska svår och rida med jobbar och samarbetar väldigt mycket! :D   eftersom han är travare så har han lite svårt för galopp, det tog några månader innan jag fick upp han i galopp första gången, och då var vänster. Han har lite svårt än för höger, men det går bättre och bättre! Jag tränar också lite trickträning och horsemanship :))
bild till inlägg.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej

kom in på din blogg av misstag men jag har också en travare som jag igentligen inte vet hur jag ska göra för att få i galopp kan du några knep??

och hur gör du för att få din häst att hoppa?

2010-07-31 @ 14:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0